Co je Stevens-Johnsonův syndrom? Kůže ženy v Georgii se rozpouští poté, co dostala nesprávné léky
Co je Stevens-Johnsonův syndrom? Kůže ženy v Georgii se rozpouští poté, co dostala nesprávné léky
Anonim

Příběh ženy z Gruzie vás donutí dvakrát si rozmyslet, zda si v lékárně vyplníte další recept. Khaliah Shaw, 26, začala užívat Lamictal, lék na předpis používaný k léčbě epileptických záchvatů a poruch nálady, v prosinci 2013. Fox News uvádí, že Shaw dostal lék na léčbu deprese.

Jak Shaw vypráví na svém blogu, doktorka postupně zvyšovala dávkování. O několik dní později si šla do nemocnice stěžovat si na horečku, únavu a puchýře v ústech. Diagnostikovali jí jednoduše chřipku a šla domů, aby se o dva dny později probudila s vyrážkou a dalšími puchýři, tentokrát v očích, na dlaních a na chodidlech. Vrátila se do nemocnice, ale personál byl zmaten a převezl ji do jiné nemocnice. Nemocnice byla opět zmatená a nebyla schopna poskytnout mladé ženě péči, kterou potřebovala, a tak byla Shaw poslána na popáleninové oddělení v Grady Hospital v Atlantě, kde jí byla diagnostikována toxická epidermální nekrolýza (TEN).

Byl jí diagnostikován Stevens Johnsonův syndrom, což je vzácná porucha, která se často vytváří kvůli chybě medikace nebo nesprávnému dávkování. #RXMixUP pic.twitter.com/jr25ZEql4z

- 11Alive News (@11AliveNews) 10. května 2017

Kožní porucha je běžně známá jako Stevens-Johnsonův syndrom (SJS) / toxická epidermální nekrolýza, podle U.S. National Library of Science (NIH). Kožní reakce je typicky způsobena konkrétním lékem, symptomy jsou na spektru, přičemž SJS je méně závažný a TEN je závažnější.

Lidé obecně vykazují příznaky podobné chřipce předtím, než se na kůži začnou tvořit puchýře a loupat se, podobně jako u těžkých popálenin. NIH vysvětluje, že tato porucha obvykle poškozuje sliznice, ztěžuje dýchání a polykání a může se rozšířit na genitálie a oči, kde může způsobit slepotu. Život ohrožující Stevens-Johnsonův syndrom/toxická epidermální nekrolýza nechává pacienty otevřené infekci v důsledku vážného poškození kůže, které obvykle tvoří bariéru.

Shaw ztratila asi 90 procent kůže a také vlasy a nehty. Na svém blogu, naposledy aktualizovaném v roce 2014, Shaw dokumentuje pokrok, kterého dosáhla. Ve svém posledním příspěvku píše: „Táááák… s radostí oznamuji, že všechny mé korektivní operace jsou KONEČNĚ za mnou! Byl jsem velmi nervózní vrátit se pod nůž, ale CHVÁLA PÁNA, HOTOVO! Někdy jsem opravdu ohromen tím, čím moje tělo prošlo a co všechno je moje tělo schopno! Sledoval jsem, jak se posledních pár měsíců léčím a je to prostě úžasné. Vidět, jak se rány zavírají…jak se mi pomalu vrací pigment na kůži…rostou mi vlasy…je to šílené! A každý den najdu něco jiného, ​​co se trochu zlepšilo!“

Nyní žaluje farmaceutickou společnost GlaxoSmithKline o náklady na léčbu, uvádí 11 Alive, Atlanta NBC. Lékaři se domnívají, že její stav byl způsoben nesprávným dávkováním. Lidé s tímto onemocněním to mohou dostat v reakci na více než 100 různých typů léků, včetně léků proti bolesti, jako je Tylenol a léků k léčbě záchvatů a dny.

Populární podle témat